Wat zijn de retourvoorwaarden?

Bij DiazStore.nl heb je 14 dagen bedenktijd om te beslissen of je een artikel wilt behouden. Wettelijk is deze termijn 14 dagen (herroepingsrecht), (Bij badmode en lingerie-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit om de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Je kunt op verschillende manieren van je herroepingsrecht gebruikmaken:

  • Meld je retour binnen 14 dagen aan in Mijn DiazStore.nl onder “Retouren” of geef het door aan onze klantenservice.
  • Geef je retourartikelen binnen 14 dagen af bij een PostNL afhaalpunt

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief verzendkosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Hoe stuur ik artikelen terug?

 

  • Verpak het artikel in de (indien redelijkerwijs mogelijk) originele, doorzichtige plastic zak waarin het betreffende artikel was verpakt (controleer het gele bestelnummer).

  • Stop deze daarna in de zak of doos met het logo van DiazStore.nl erop (of een andere geschikte doos of zak) en plak het retouretiket van DiazStore.nl erop.

  • Geef het pakket af bij een PostNL  of DHL afhaalpunt:
    Het dichtstbijzijnde PostNL of DHL afhaalpunt vind je online.

Kies je ervoor om geen gebruik te maken van onze retourservice en je retourartikelen zelf op eigen kosten aan ons terug te sturen, adresseer je retourzending dan aan het volgende retouradres:

DIAZStore.nl
Akkerwindestraat 44
6832 CX Arnhem

 

Moet ik betalen bij retourneren?

Om het retourneren zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken, adviseren we je gebruik te maken van onze retourservice (Hoe je dat doet, kun je.) Het staat je vanzelfsprekend vrij om van een andere pakketdienst gebruik te maken. De kosten hiervoor zijn dan wel voor je eigen rekening.

Hieronder kun je lezen, wanneer onze retourservice gratis is:

Bestelling gedeeltelijk retourneren

  • Als je slechts een deel van je bestelling wilt terugsturen en daarvoor onze retourservice gebruikt, is het retourneren gratis.

Bestelling compleet retourneren via DHL

  • Als je je complete bestelling terugstuurt, krijg je de verzendkosten voor de heenzending van ons terug. In dit geval berekenen we echter wanneer je gebruik maakt van onze retourservice volgende kosten:
    € 5,75 voor alle bestellingen die op een afhaalpunt zijn bezorgd
    € 5,75 voor alle bestellingen die thuisbezorgd zijn